Genieten! - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Tessa Massar - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Tessa Massar - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Tessa Massar

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 November 2013 | Zuid-Afrika, Boksburg

Hoe zwaar ik het ook had in het begin hier, ik kan het me bijna niet meer voorstellen. Elke dag is weer een nieuwe dag om te genieten en nieuwe indrukken op te doen. Kan me niet voorstellen dat ik over 2,5 maand weer in Nederland zit te studeren. En ik wil er ook zeker nog niet aan denken dat ik van dit prachtige land afscheid moet gaan nemen…

Aangezien ik vorige keer niet zoveel over het werk heb geschreven zal ik daar nu maar is mee beginnen. Sinds dat ik de vorige keer schreef ben ik supervisor geworden, wat zeker weten een uitdaging is. In het begin was het wel even wennen om 68 man personeel onder je te hebben lopen. Ik heb ook mijn eerste eigen evenementen gedaan, de beste was een conferentie van drie dagen voor 500 man. Ik heb de benen uit mijn lijf gelopen, maar het was alles waard op het einde! De grote baas van de conferentie (een Chinees bedrijf die conferenties over heel de wereld doet tot 5000 man tegelijkertijd) kwam op dag drie naar mij toe en vroeg of mijn baas er was. Het was een zondag dus die was er niet en ik vroeg waar ik haar mee kon helpen. Waarop ze antwoorde dat alles haar zo goed was bevallen dat ze al haar conferenties naar Birchwood wilt verplaatsen, maar ze was niet zeker of wij 3000 man aan konden. En of wij dat kunnen! Beter kon ik niet starten met mijn eerste grote evenement :).

Ik ben ook nog jarig geweest hier in Zuid-Afrika, en ik heb echt een geweldige verjaardag gehad. Huisgenoten hadden een avondje uit georganiseerd naar het casino met lekker eten, wijn en een klein beetje gokken. Ik heb overheerlijke struisvogel carpaccio gegeten, oesters, struisvogel steak en cheesecake. Daarnaast heb ik het échte Afrika mee mogen maken, terwijl we aan het eten waren kwamen de bedieners op traditionele Afrikaanse instrumenten Happy Birthday in een Afrikaanse versie voor mij zingen. Het was zeker indrukwekkend en ik heb een heerlijke avond gehad met een paar hele goede vrienden kan ik wel zeggen! En niet te vergeten, ik heb mijn eerste, écht Zuid-Afrikaanse rugbyshirt gekregen van mijn huisgenoten! Tijd om een wedstrijdje te gaan kijken.

Het weekend na mijn verjaardag ben ik naar Durban geweest met de meiden van het huis. Vijf meiden in de bus op naar Durban; zon, zee, strand en cocktails! Beetje jammer dat we maar een dag mooi weer hadden en maar een paar uur op het strand konden liggen en voor de rest alleen maar regen en onweer hadden, maar de happy hours met de cocktails waren érg gezellig! We hebben ons zeker vermaakt.

En vorige week was het dan eindelijk zo ver: papa, mama, Rick en Paul in Afrika! Wie had dat ooit gedacht zeg?! Was erg leuk om ze weer te zien, nog wat cadeautjes voor mijn verjaardag gekregen en heel veel lekkers voor Sinterklaas alvast. Ik ben met hun mee gegaan met de stadstour door Johannesburg en we hebben heerlijk geluncht op een terrasje. Zelfs papa’s eerste indruk was daar goed: heerlijke kipfilet zonder saus, patat en een biertje van de tap! En met Rick komt het ook wel goed, overal pizza’s margarita. Na de lunch ben ik weer naar huis gegaan en zij zijn nu bezig met hun tour. Ben heel benieuwd wat ze er van vinden als ze weer terug zijn in Johannesburg! Papa en mama blijven dan zelfs nog drie nachtjes in mijn hotel slapen.

Afgelopen weekend ben ik naar Krugerpark geweest met vijf huisgenoten. We konden daar bijna gratis overnachten omdat een van de eigenaren van het hotel daar een huis heeft. En wauw, wat een huis zeg! Groot, met een zwembad en jacuzzi in de tuin. Even verderop een bar met een zwembad ervoor, je hoeft het zwembad niet eens uit om een drankje te bestellen! Maar goed, het park, daar kwamen we voor. Alweer zo mooi! Het gaat nooit vervelen om al die beesten te zien, het is zoiets bijzonders. Heb heerlijke dagen gehad daar, en zelfs nog een potje golf gespeeld, weer is wat anders haha.

En dan gister was mijn leraar van school er. Was eigenlijk heel erg gezellig en hij was zeer tevreden met mijn stage. Dus het gaat helemaal goedkomen hier! Hoe is het met jullie in het verre en koude Nederland? Tot snel :)!

• 19 November 2013 - 10:25

Lisa:

klinkt helemaal leuk!!:) Genier nog maar veel van, want voor je het weet ben je terug, en dan zie ik jou weer:) Tot snel op de app! liefs xxx

• 19 November 2013 - 14:41

Karin Massar:

ha Nicht,
    Fijn dat alles zo goed gaat.
    Hier is het kou en nat en eigenlijk niks aan (het weer dan)
    ben benieuwe naar de belevenissen van het reisgezelschap, wat ik hoor gaat alles naar tevredenheid en hebben ze het prima naar hun zin.
    Ook ik vermaak me prima, veel aan de hand dus de dagen zijn goed gevuld en af en toe moet ik ook nog werken.
    Lieve groet Karin

• 19 November 2013 - 15:59

Janna:

Lieve Tessa, ik ben trots op je:) klinkt erg voed allemaal. Mis je wel heel erg hier aan de andere kant van dit prachtige continent. Xxxx kusjes

• 19 November 2013 - 16:33

Marjan:

Hoi Tessa,

Wat een fijn verslag over jou belevenissen in Afrika. Zo zie je maar na een verschrikkelijke start dat het toch weer goed kan komen.
    Volgende week nog een paar gezellige dagen met je vader en moeder, en dan ga je al weer aftellen, ik denk dat je daar nog niet aan moet denken, om weer naar dat kleine kikkerlandje te komen. Maar wij vinden het wel fijn om je te weer te zien. Groetjes en liefs, Guus en Marjan

• 19 November 2013 - 17:00

José:

Wij hebben het ook heerlijk gehad in Krugerpark.
    Ongelooflijk deBig 5 in 2 uur tijd gezien.
    Gisteren in Swaziland geweest en morgen weer op safari in Bayala.
    Tot over een week

• 19 November 2013 - 22:10

Kees En Jolanda:

Tessa

We lezen met plezier je verhalen. Je geniet zichtbaar van het leven en van het werken (in dat laatste gaat ten slotte een hoop tijd inzitten). Nog heel veel plezier en doe met gezond verstand alles waar je zin in hebt. We vinden het wel fijn dat je verder studeert in Nederland. Dan hebben we je nog even in de buurt voor je straks blijvend in hotels over de hele wereld zwerft. Hoewel dat ons en je ouders wel zal stimuleren voor wat mooie reizen.

Liefs kees en Jolanda.